Klachten

Heb je een klacht of ben je niet tevreden over onze zorg? Blijf er dan niet mee rondlopen, maar breng het bij ons ter sprake. Het is van groot belang dat jij en je partner je goed voelen bij de zorg die jullie krijgen. Stel je vragen, uit je twijfels en spreek ontevredenheid uit, zodat we samen kunnen werken aan een oplossing.

Als we er samen niet uitkomen, of als je meer wilt weten over bijvoorbeeld je rechten, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met je waarover uje ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl.
De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, je klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met jouw klacht.
Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.